05/10/2022

Treningstilbud

KICKBOXING

Kickboksing som sport er noe for både gutter og jenter i alle aldre. Nedre aldersgrense for konkuranse er 11 år og lettkontakt kan utføres til det året en fyller 100 år. Fullkontaktdisiplinene (også boksing) har en øvre aldersgrense på 41 år.

Vi har følgendende partier på kickboxingen:

AEROBIC

Przemeks lune hjørne.

BOKSING

The noble art of self defence.

Klubben har boksetrenere med lang fartstid og høy kompetanse, flere av disse har landslagsbakgrunnog er tidligere norgesmestere. Klubben tilbyr boksing fra diplomnivå opp til norgeselite.

JENTETRENING

Gratis treningstilbud for, av og med jenter. Ingen menn tilstede. Treningen bygger på kickboxing, men kan etter hvert og få fokus på selvforsvar.

JIU JITSU – Barn

Treningene går på polsk, gruppen er lukket. Oppmøte kan avtales med Przemek som trener gruppen.

KALI SIKARAN

Kali Sikaran er et filippinsk/øst-asiatisk system med fokus på selvforsvar. Vi trener mye med og mot våpen av alle slag, fortrinnsvis stikk og slagvåpen til å begynne med, men vi jobber med alle vanlige disipliner som slag, spark, bryting og bakkerelatert også i tillegg.

KRAV MAGA

Krav Maga (hebraisk: kontaktkamp) er et selforsvarssystem. Her fokuserer man på enkle, realistiske og effektive teknikker og prinsipper mot alt fra slag/spark og bakkekamp opp til våpen.

Treningene er varierte og man tilpasser opplegget til hver enkelt utøver. Ved å trene Krav Maga vil man være litt mer forberedt om man skulle komme oppi en uønsket situasjon og man bygger styrke både fysisk så vel som psykisk.

TABATA

Tabata er navngivelse av en bestemt oppdeling av trening og pauser, nemlig 8 ganger 20 sekunders arbeid med 10 sekunders pause mellom hver stasjon. Vi kjører 8-10 stasjoner og fokuserer på øvelser som gir effekt for kampsport. For eksempel battleropes push-ups, diverse mageøvelser, utfall, spensthopp, med mere.

AKTIV TRENING MOT KREFT

Tilpasset trening for alle som har, eller har hatt kreft.

STYRKEROM

Vi har et rikholdig styrketreningsavdeling til disposisjon for klubbens medlemmer. Avdelingen inneholder i all hovedsak frivekter, men vi har noen nedtrekksapparater og en cablecross.

TEKNOBOKSING

Høyintensiv sekketrening med trøkk. Mye lys og lyd. Trening til tekno-/trancemusikk.

YOGA

Yoga som grunntrening eller som supplerende trening gir blant annet sterkere kjerne, beskyttelse av rygg, økt mobilitet og smidighet, bedre balanse, økt oksygenopptak, ro og bedre restitusjon. Vi jobber både med dynamisk yoga (yang) og dype strekk- og avspenningsteknikker (yin).