14/08/2022

Treningstilbud

Trening i juli

Vi kjører treninger hver dag 18:00 – 19:30
I tillegg er det yoga fredager 16:30-17:30
Gratis trening ut juli for alle nye. Vel møtt!

KICKBOXING

Kickboksing er en ung kampsport som har sin opprinnelse fra USA på 1970-tallet, og kom ikke til Norge før begynnelsen av 80-tallet, da som sportskarate.

Dette utviklet seg, og ut i fra dette sprang det en fraksjon som formaliserte idretten, da med dannelse av Nasjonalt forbund i 1984. Siden den gang har idretten hatt en enorm utvikling i antall utøvere og omfang av sporten.

Kickboksing kan i dag utøves på mange forskjellige måter: Fullkontakt (disiplin full og K1), lettkontakt (disiplin lett og kicklight), pointfighting og musicalforms, som betyr at vi har en meget variabel og fleksibel trening, og utøvere kan selv velge hvilken form de ønsker å trene/konkurrere i.

Kickboksing som sport er noe for både gutter og jenter i alle aldre. Nedre aldersgrense for konkuranse er 11 år og lettkontakt kan utføres til det året en fyller 100 år. Fullkontaktdisiplinene (også boksing) har en øvre aldersgrense på 41 år.

Vi tilbyr kickboxingtrening i grenene:

  • Fullkontakt
  • K1
  • Lettkontakt
  • Kicklight

Vi tar deg fra nybegynner til elite! Klubben har internasjonal kompetanse, høye lisenser på dømming og høy trenerutdanning. Vi har tilbud fra 6 år og oppover.

BOKSING

The noble art of self defence.

Klubben har boksetrenere med lang fartstid og høy kompetanse, flere av disse har landslagsbakgrunnog er tidligere norgesmestere. Klubben tilbyr boksing fra diplomnivå opp til norgeselite.

FITNESSKICKBOXING / FUNKSJONSELL TRENING

Fitnesskickboxing er et sammensurium av øvelser som går på bevegelse, rytme, koordinasjon, fleksibilitet, kjernestyrke og cardio. Dette satt sammen til et helkroppsprogram til heftig musikk, høy svette- og trivselsfaktor.

JENTETRENING

Trening for, av og med jenter. Ingen menn tilstede. Treningen bygger på kickboxing, men kan etterhvert og få fokus på selvforsvar.

JIU JITSU

Jujutsu (jiujitsu, ju jistu, ju-jitsu) er en fellesbetegnelse på kampmetoder med røtter tilbake til de japanske samuraiene. Hos oss tilbys barne/ungdomstreninger innen jiu jitsu.

KALI SIKARAN

Kali Sikaran er et filippinsk/øst-asiatisk system med fokus på selvforsvar. Vi trener mye med og mot våpen av alle slag, fortrinnsvis stikk og slagvåpen til å begynne med, men vi jobber med alle vanlige disipliner som slag, spark, bryting og bakkerelatert også i tillegg. Kalie Sikaran beståri utgangspunktet av seks hovedblokker som vi bygger videre på.

  • Doublestick – 2 stokker
  • Singlestick – 1 stokk
  • Kadena de Mano – close range empty hands
  • Daga – Kniv
  • Panatukan – Filipinsk dirtyboxing
  • Sikaran – Filipinsk kick/thaiboxing

KRAV MAGA

Krav Maga (hebraisk: kontaktkamp) er et selforsvarssystem opprinneligutviklet for det israelseke forsvaret. I senere tid har Krav Maga utviklet seg i flere retninger, blant disse, selvforsvar for sivile. Her fokuserer man på enkle, realistiske og effektive teknikker og prinsipper mot alt fra slag/spark og bakkekamp opp til våpen. Treningene er varierte og man tilpasser opplegget til hver enkelt utøver. Ved å trene Krav Maga vil man være litt mer forberedt om man skulle komme oppi en uønsket situasjon og man bygger styrke både fysisk så vel som psykisk.

TABATA

Tabata er navngivelse av en bestemt oppdeling av trening og pauser, nemlig 8 ganger 20 sekunders arbeid med 10 sekunders pause mellom hver stasjon. Vi kjører 8-10 stasjoner og fokuserer på øvelser som gir effekt for kampsport.

AKTIV TRENING MOT KREFT

Ønsker du å komme i form etter kreftbehandling?

Ønsker du å trene trygt med en aktiv instruktør med kompetanse innen krefttrening?

Ønsker du å trene i en gruppe hvor smilet er i fokus?

Her trener du med likesinnede med morsom og variert trening hvor vi har fokus på trening av hele kroppen. Styrke, kondisjon, balanse og tøyning/avspenning.

Tirsdager kl 10:00-11:00

Kaffe 11:00-11:30

STYRKEROM

Vi har et rikholdig styrketreningsavdeling til disposisjon for klubbens medlemmer. Avdelingen inneholder i all hovedsak frivekter, men vi har noen nedtrekksapparater og en cablecross.

TEKNOBOKSING

Høyintensiv sekketrening med trøkk. Mye lys og lyd. Trening til tekno-/trancemusikk.

YOGA

Yoga som grunntrening eller som supplerende trening gir blant annet sterkere kjerne, beskyttelse av rygg, økt mobilitet og smidighet, bedre balanse, økt oksygenopptak, ro og bedre restitusjon. Vi jobber både med dynamisk yoga (yang) og dype strekk- og avspenningsteknikker (yin).